روستای دیزنکلا

روستای دیزنکلا

روستای دیزنکلا در شمال شرقی دهستان لاویج قرار دارد و با گذر از پل روگذر رودخانه تیلن رود و رسیدن به اولین سه راهی اگر به جاده سمت چپ خود بروید ، در مسیر جاده ای روستای زیبا و خوش آب و هوای دیزنکلا قرار می گیرید.  

جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری روستا را میتوان به چهار دسته ی ییلاقات، جنگل ها ، چشمه ها و آثار تاریخی تقسیم بندی کرد که دو مورد آن ها به شرح زیر می باشند.

جنگل ها

جنگل های نِرگِبِن ، کنس تخت ، هَمشکِر و اوجاکِتی را میتوان به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری روستای دیزنکلا در نظر گرفت بطوریکه هر ساله مهمان مسافران و گردشگران و طبیعت گردان بسیاری ست و از آنجایی که جنگل های دهستان لاویج جزو ایالت هیرکانی ست بطبع جنگل های روستای دیزنکلا را نیز میتوان جزو آن دانست.

آثار تاریخی

یکی از جاذبه های گردشگری روستای دیزنکلا قلعه ی تاریخی نسا می باشد که در قسمت شمالی روستا واقع است زمانی که شما همراه با یک راهنمای محلی به آنجا بروید علاوه بر بنای باقی مانده قلعه، شاهد لوله های سفالی خواهید بود که در گذشته برای انتقال آب شرب قلعه و منطقه از چشمه ی حرم اُ (haram o) مورد استفاده قرار می گرفت.
مجدد متذکر می شوم که همراه با  یک راهنمای محلی آشنا به منطقه به آنجا بروید و از سفر تفریحی خود و طبیعت بکر لذت ببرید

موقعیت جغرافیایی روستای دیزنکلا

روستای دیزنکلا در ارتفاع متوسط 710 متری از سطح دریا قرار دارد و مساحت زمین های مسکونی و مزروعی آن حدود 160 هکتار است. 
موقعیت روستای دیزنکلا بگونه ایست از این روستا در دهستان لاویج می توانید به روستای تنگه سر و سپس به روستای جوربند ویا واز-علیا بروید. .



برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روستای دیزنکلا میتوانید به سایت لاویج بخش روستاهای لاویج مراجعه نمایید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.