ثبت شرکت چند منظوره دارای شرایط و مراحل پیچیده و سختی میباشد و کارشناسان موسسه حقوقی درساثبت در این مقاله تلاش کرده اند تا اطلاعات جامع و کاملی را درباره شرایط و مراحل آن برای متقاضیان ثبت شرکت بیان کنند.
ثبت شرکت چند منظوره
ثبت شرکت چند منظوره دقیقا مشابه ثبت شرکت با فعالیت تخصصی می باشد با این تفاوت که حوزه فعالیت آن بسیار گسترده و وسیع است و مرزهای این شرکت چه داخلی و چه خارجی نامشخص و نامعین است. متقاضیان ثبت شرکت چند منظوره با موضوع جامع و کامل میتوانند در زمینه های بازرگانی، صادرات ، واردات،توزیع ، تأمین و تولید ، فعالیت داشته باشند. به همین دلیل که موضوعات فعالیت شرکت چند منظوره متفاوت و در عرصه های مختلف میباشد ثبت آن دارای پیچیدگیها و حساسیت های بیشتری است.
مدارک لازم برای ثبت شرکت چند منظوره
- تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت چند منظوره
- گواهی عدم سوءسابقه اعضای هیئتمدیره.
- پرداخت هزینه های ثبت و تحویل رسید آن به اداره ثبت شرکتها
- ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس و آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود داشتن
- تائیدیه هیئتمدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیردولتی بودن شرکت چندمنظوره
- تکمیل و امضا دو نسخه اساسنامه ، تقاضانامه ، شرکتنامه و صورتجلسه مجمع عمومی تأسیس شرکت چند منظوره
- ارائه مدارک هویتی از قبیل کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئتمدیره، بازرسین و تمامی سهامداران ،درصورتیکه مدیرعامل خارج از اعضای هیئتمدیره باشد.
- ارائه تقویم نامه به کارشناس رسمی دادگستری در صورت وجو سرمایه غیر نقدی اجباری است
- اخذ مجوز فعالیت ،موضوعاتی که نیاز به مجوز دارند برای شرکتهای چند منظوره الزامی و واجب میباشد.
مراحل ثبت شرکت چندمنظوره
بدلیل پیچیدگیهای موجود در ثبت شرکت چند منظوره بهتر است ثبت آن را به یک وکیل حقوقی بسپارید با این حال مراحل آن ، جهت اطلاعات متقاضیان در زیر ذکر شده است
- متقاضی تمامی مدارک ثبت شرکت چند منظوره را داخل یک پوشه پانچ کرده و به اداره ثبت شرکتها میبرد و تحویل میدهد
- متقاضی پس از پرداخت هزینه های ثبت ، رسید آن را به قسمت حسابداری تحویل باید دهد. همچنین متقاضی باید نامهای درخواستی برای ثبت شرکت را از قبل آماده و ضمیمه مدارک کند. این نامها باید به ترتیب اولویتبندی شوند.
- کارشناس مربوطه پس از وصول این مدارک، به بررسی پرونده متقاضی میپردازد و چنانچه پرونده را بینقص و بدون اشکال تشخیص دهد، آن را در اختیار کاربران کامپیوتر قرار میدهد.
- تمامی اسناد و مدارک پرونده در قسمت کاربران کامپیوتر در سیستم وارد میشود و متقاضی میتواند در صورت نیاز وارد سیستم مربوط به خودش شود.
- تعیین نام شرکت در واحد مربوطه
- بررسی مدارک توسط کارشناس تأسیس شرکت
- اگر در پرونده متقاضی ثبت شرکت چندمنظوره مغایرتی رؤیت نگردد، آگهی تأسیس شرکت صادر میشود که پسازآن، متقاضی موظف است تا برای اخذ امضا و مهر شرکت ثبت به اتاق رئیس اداره مراجعه کند.
- آگهی تأسیس شرکت در قسمت دبیرخانه مهر و شماره میشود و یک نسخه از آگهی تأسیس برای درج در روزنامه رسمی به متقاضی ارائه میگردد.