در این مقاله به بررسی نحوه ثبت اینترنتی شرکت می پردازیم که اگر فردی شخصا اقدام به ثبت شرکت کند باید به آنها توجه کند. این اطلاعات توسط کارشناسان مجرب و وکلای حقوقی درساثبت در امر ثبت شرکت اماده گردیده است امیدواریم شما را در این راه کمک کند.
در این مقاله به بررسی نحوه ثبت اینترنتی شرکت می پردازیم که اگر فردی شخصا اقدام به ثبت شرکت کند باید به آنها توجه کند. این اطلاعات توسط کارشناسان مجرب و وکلای حقوقی درساثبت در امر ثبت شرکت اماده گردیده است امیدواریم شما را در این راه کمک کند.
در این قسمت اطلاعات شخصی متقاضی تاسیس شرکت اعم از نام ونام خانوادگی و…. وارد میشود. «واحد ثبتی» ادارهی ثبت شرکت ها، مکانی است که شرکت میبایست در آنجا ثبت گردد در گام بعدی «تابعیت متقاضی» مشخص میشود اگر تابعیت شخص ایرانی باشد میبایست شماره ملی شخص وارد شود در غیر اینصورت باید «شماره گذرنامه»وارد شود. سایر اطلاعات شخص شامل «شماره ملی متقاضی»، «نام متقاضی»، «نام خانوادگی متقاضی» و «شماره همراه متقاضی» میباشد. در گام بعدی سمت متقاضی باید تعیین گردد که اصیل است یا وکیل می باشد. همچنین نام و نام خانوادگی فردی که اطلاعات شرکت مورد نظر در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری را تایید می کند میبایست ذکر شود. «سمت امضا کننده دفتر» معلوم میکند که شخص از مدیران، شرکا، سهامداران یا وکیل رسمی است. «وضعیت توکیل امضا کننده» نیز حق واگذاری غیر را مشخص میکند. با کلیک روی گزینه (بعدی) به صفحه بعد و گام بعدی وارد میشوید
در این مرحله نامهای درخواستی ثبت میشود برای این کار ۵ نام انتخاب میشود که الویت بندی آن به ترتیب از ۱ به ۵ است. سپس «نام درخواستی» را مشخص نموده و در قسمت مورد نظر تایپ میشود. برای قسمت «توضیحات متقاضی» اگر توضیحی در مورد نام پیشنهاد شده لازم باشد میبایست قید گردد. مرحله بعد کلید «افزودن نام درخواستی» کلیک شده تا موارد تعیین شده برای قسمت پایین فرم نشان داده شود. لازم است ذکر شود که پس از ورود هر نام، باید این کلید تایید گردد. برای حذف یک نام بر روی “حذف نام درخواستی” کلیک مینماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) به صفحه بعد میرویم. این مرحله به صورت خودکار یک شماره پیگیری ۱۹ رقمی دریافت مینمایید و اطلاعات وارد شده ذخیره میشود.
برای انتخاب زمینه فعالیت که همان موضوع کار شخصیت حقوقی است بر روی کلید «افزودن موضوع فعالیت» کلیک نموده تا صفحه جدیدی باز شود. داخل این صفحه ابتدا «نوع فعالیت بالاتر» از فهرست مرطوبه انتخاب میشود. سپس بر اساس آن «نوع فعالیت» انتخاب میشود که این موضوعات بر مبنای فعالیت بالاتر نشان داده میشود. «مدت فعالیت» بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب میگردد و اگر محدود باشد باید «حداکثر مدت فعالیت به ماه» نیز مدت زمان فعالیت مشخص شود. «وضعیت مجوز» را که دارد یا ندارد را مشخص مینمایید. بعضی از موضوعات فعالیت نیاز به اخذ مجوز از سازمانها و ارگانهای خاص دارد که در اینجا وجود یا عدم وجود مجوز مشخص میگردد. اگر مجوز داشته باشد باید «شماره مجوز» و «تاریخ مجوز» نیز ورود اطلاعات میشود و در «شرح فعالیت» نیز اگر در مورد موضوع فعالیت نیاز توضیح باشد داخل این قسمت نوشته میشود. سه گزینه «ثبت اطلاعات»، «حذف» و «انصراف» وجود دارد. ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات در این صفحه و حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف مینماید انصراف نیز دارای این معنی منصرف شدن برای تغییر اطلاعات میباشد. سپس با کلیک بر روی کلید ثبت اطلاعات یک ردیف ایجاد میشود. اگر بخواهیم تغییری ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک مینماییم تا مجدداً صفحه «افزودن اشخاص جلسه» باز شود. با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) صفحه بعد مشاهده میشود. این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده را ذخیره مینماید.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید با وکلای حقوقی درساثبت تماس بگیرید.
منبع:موسسه حقوقی درساثبت www.dorsasabt.com